La educación prohibida. El documental.

El que vos faig avui és una recomanació. Recomano encaridament que tothom veja el documental La Educación Prohibida. I quan dic tot el món em referisc a educadors de tot tipus i a familiars en tots els graus. És a dir, a tota aquella persona que tinga o vaja a tindre en un futur la més mínima relació amb un xiquet o una xiqueta. Podria recomanar-lo tambè, ja que estem, a les persones que es dediquen a la política, per a que canvien el sistema ja, després de 200 anys.

Sobre tot, ho recomano als i les mestres. Als qui realment tenen vocació, per a que facen una reflexió al voltant de la seua tasca, com és, quins objectius té el seu lloc de treball, quins es planteja com a docent, i quin voldria realment que fóra el seu paper. I als qui no en tenen, de vocació (n’he vist massa, en el meu temps de treball a les escoles), per a que en siguen conscients de com d’important és la tasca que estan realitzant, i la deixen en mans de qui la pot fer amb AMOR.

Perquè, realment, en això es basa tot el documental, en analitzar-ho i replantejar-ho tot des de l’amor cap a la infància, el respecte a les seues característiques, i el profund desig de canvi de paradigma per tal d’aconseguir un canvi social real.

Així, el documental comença analitzant els orígens de l’educació, i, posteriorment, del sistema educatiu tal com el coneixem. Quan i amb quins objectius es va crear. I per quin motiu continua vigent avui en dia.

Però, no es queda en la crítica. A partir d’aquesta proposa moltes alternatives, alternatives a les pedagogies emprades, alternatives a l’organització dels espais educatius, alternatives al paper del mestre, alternatives a la figura d’autoritat, alternatives a l’avaluació, alternatives a la distribució per nivells de l’alumnat, alternatives al concepte de disciplina, alternatives al paper de les famílies… Ja ho he dit. MOLTES ALTERNATIVES.

Perquè, realment, hi ha moltes alternatives. I estan en funcionament des de fa molts anys. No hem d’inventar res. Només hem de viure la nostra tasca (com a mestres o com a famílies) des de l’amor, el respecte, la democràcia i la llibertat.

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La educación prohibida. El documental.

Lo que os hago hoy es una recomendación. Recomiendo encarecidamente que todo el mundo vea el documental La Educación Prohibida. Y cuando digo todo el mundo me refiero a educadores de todo tipo y a familiares en todos los grados. Es decir, a toda aquella persona que tenga o vaya a tener en un futuro la más mínima relación con un niño o una niña. Podría recomendarlo también, ya que estamos, a las personas que se dedican a la política, para que cambien el sistema ya, después de 200 años.

Sobre todo, lo recomiendo a los y las maestras. A quienes realmente tienen vocación, para que hagan una reflexión sobre su tarea, cómo es, qué objetivos tiene su puesto de trabajo, cuales se plantea como docente, y cual querría realmente que fuera su papel. Y a quienes no tienen, de vocación (he visto demasiados, en mi tiempo de trabajo a las escuelas), para que sean conscientes de cómo de importante es la tarea que están realizando, y la dejen en manos de quien la pueda hacer con AMOR.

Porque, realmente, en esto se basa todo el documental, en analizarlo y replantearlo todo desde el amor hacia la infancia, el respeto a sus características, y el profundo deseo de cambio de paradigma para conseguir un cambio social real.

Así, el documental empieza analizando los orígenes de la educación, y, posteriormente, del sistema educativo tal como lo conocemos. Cuando y con qué objetivos se creó. Y por qué motivo continúa vigente hoy en día.

Pero no se queda en la crítica. A partir de ésta propone muchas alternativas, alternativas a las pedagogías empleadas, alternativas a la organización de los espacios educativos, alternativas al papel del maestro, alternativas a la figura de autoridad, alternativas a la evaluación, alternativas a la distribución por niveles del alumnado, alternativas al concepto de disciplina, alternativas al papel de las familias… Ya lo he dicho. MUCHAS ALTERNATIVAS.

Porque, realmente, hay muchas alternativas. Y están en funcionamiento desde hace muchos años. No tenemos que inventar nada. Sólo tenemos que vivir nuestra tarea (como maestras o como familias) desde el amor, el respeto, la democracia y la libertad.

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